Goed aangekomen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Coomans - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Coomans - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

11 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Na een hele rustige vlucht met heerlijk eten zijn wij goed aangekomen in Suriname.Heerlijke warme lucht kwam ons meteen tegemoet, maar helaas ook de wolken...Lang moeten wachten,tsjaa de aankomst van een boeing 747 met maar een klein baggagebandje duurt wat langer als normaal.Daarna meteen een taxi genomen richting ons appartement.We hebben een hele uitleg (lees: uitgebreid) gekregen over de bevolking die dichtbij de airport woont. Daarna samen met de taxichauffeur gezocht naar de straat van het app. ( is wel anders als een tomtom)! Al met al zijn we goed aangekomen bij ons app.

De familie stond ons netjes op te wachten om ons vervolgens heel het app. te laten zien...maar dit was niet het enige..we kregen meteen een hele rondleiding Paramaribo (heel handig). En als klap op de vuurpijl...ook meteen fietsen gehuurd..was meteen een beproeving aangezien ze hier links rijden en dit op de fiets ook zeker niet makkelijk is!

Na het fietsen waren we echt gebroken en hebben we onze koffers uitgepakt en daarna lekker gaan slapen. Sliep prima!

Vandaag al vroeg wakker,het app. even schoongemaakt en daarna boodschappen gedaan op de fiets!Ging allemaal in een rustig tempo zoals het hier hoort.

Tot nu toe gaat het hier helemaal goed dus!Vriendelijke mensen en lekker warm (wel regenachtig). Ik heb een simkaart gekocht, maar helaas doet hij het niet op mijn telefoon dus zal ik op zoek moeten naar een nieuwe telefoon...Komt goed nummer stuur ik zo snel mogelijk.Helaas alleen beveiligde netwerken in onze omgeving van ons app. dus internetten kan alleen op kantoor op zoals nu in een plaatselijk cafetje!

Ons adres is:
Marcusstraat 3
Paramaribo, Suriname

Foto's moeten via mijn laptop gestuurd worden dus deze komen later..

Dikke kus Simone


  • 11 Februari 2008 - 19:13

    Graciella:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Ben je ook al begonnen bij de STS?

    Bij Uniqa kun je trouwens wel een goedkope telefoon vinden ik had daar een telefoon van 33 srd gekocht en daar kunnen alle simkaarten in.

    Meid maak er een leuke tijd van en veel succes. Doe de groeten aan iedereen op kantoor. Jammer dat we elkaar zijn misgelopen

    X

  • 11 Februari 2008 - 19:17

    Manon:

    Nou Moon dat klinkt goed! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    En als ik het zo lees kom jij helemaal relaxed terug van alles op een rustig tempo doen :D

  • 11 Februari 2008 - 19:21

    Marije:

    Hey Simoon!
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    En dat het allemaal zo goed is verlopen.
    Hoop dat je stage plek ook zo positief bevalt! Veel plezier nog en succes!
    Hou je in de gaten...

    Dikke kus m.

  • 11 Februari 2008 - 19:35

    Mark:

    Hoi lieverd,
    Jammer dat ik niet op tijd was om op msn te komen! Gelukkig ben je goed aangekomen en is je appartement prima!

    Ik heb alvast een donatie aan je gedaan zodat je ons genoeg foto's (100) kan laten zien hoe relaxed het wel niet is in Suriname.

    XXX mij

  • 11 Februari 2008 - 19:59

    Gabrie:

    Hallo Meis,
    Wat fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan!
    Doe je voorzichtig met dat fietsen? En 's avonds niet alleen he?
    Geniet maar goed van alle zaken die anders gaan dan in ons jachtige landje.
    Jij bent altijd al relaxed maar nu helemaal, denk ik.
    Veel plezier, en tot skype?

    Dikke kus, mam en pap

  • 11 Februari 2008 - 20:06

    Yffie:

    He liefff,
    Haha te gek he!Geniet er van 3 maanden zijn zo om.Stoere meid ik spreek jou snel.Heel veel liefs yff

  • 11 Februari 2008 - 21:35

    Marjolein:

    He meis,

    Zo te horen is het daar helemaal lekker,
    Geniet er maar van en doe voorzichtig!

    X Mar

  • 11 Februari 2008 - 21:37

    Marijke:

    Hoi Simone,
    Als ik me voorstel hoe jij daar door Paramaribo aan het fietsen bent, word ik 'bijna' jaloers! Heerlijke temperatuur, relaxed tempo en wat al niet meer. Nou meis, geniet er maar van hoor. Morgen nog een fijne relaxte dag en dan succes met de eerste stagedag. Ook wij blijven je berichten met avonturen en verhalen volgen.
    Groetjes, Hans en Marijke

  • 11 Februari 2008 - 21:48

    Kevin:

    Hoi Mootje,

    Ga je volgen hoor!! Spannend dat je zo ver weg bent gegaan hoor, klinkt allemaal erg stoer maar ook erg leuk. Heb het niet helemaal gevolgt. Maar wat ga je daar doen. In ieder geval ik blijf je volgen oude vrienden vergeten we niet haha.

    Dikke XXX
    Kevin

  • 11 Februari 2008 - 22:25

    Stef:

    hey moon!! klinkt al goed he!! wanneer ga je op je werk beginnen? spannend hoor! Met de paardjes nog steeds alles goed hoor :D
    spreek je snel!! veel plezier xxx

  • 12 Februari 2008 - 00:36

    Ellen:

    Hi Moon,
    Fijn op te lezen dat je goed aangekomen bent!! Fijn ook dat jullie zo goed ontvangen werden en gelijk met de rondtour een beetje weten wat je waar kan vinden!
    Zal regelmatig f komen kijken of je foto's er al zijn.
    Kus El

  • 12 Februari 2008 - 08:04

    Dick:

    Hey Simone, weet je ik heb een Surinaamse collega en weet je wat hij altijd zegt?If you worry you die, if you don't worry you die, so why worry!! Dus relax meisje en geniet er van.

    Groetjes Dick & Marlies

  • 12 Februari 2008 - 08:12

    Jacq:

    Hey Simoon,

    Mooi dat je goed bent aangekomen! Veel plezier en succes daar en ben benieuwd naar je volgende verhalen (en foto's)!

    Xx

  • 12 Februari 2008 - 08:39

    Esther:

    Hai Si! Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Ik ben echt super benieuwd naar wat je allemaal gaat meemaken. En wil het natuurlijk allemaal lezen haha. Kus

  • 12 Februari 2008 - 18:41

    Tineke:

    Hey Simone, fijn dat alles goed is gegaan
    vandaag was het zo'n mooie dag bijna 15 gr. en zon, ongelofelijk in februari, dus heb ik de middag vrijgenomen en zijn we naar het strand gegaan met de paardjes, (niet jaloers worden) het ging super goed en heel stuk gewoon gestapt door het water, alleen bij het keren waren ze weg, we hebben ze lekker
    verwend daarna.
    foto's staan op mijn Hyves.

    Groetjes
    tineke


  • 12 Februari 2008 - 19:50

    Tara:

    Leuk om je verhalen te lezen.. ik kijk ernaar uit!! Geniet ervan!!! Succes..
    Liefs, Tara

  • 12 Februari 2008 - 20:45

    Victoria:

    Hey meid,
    doe je best en geniet er vooral van. Ben benieuwd naar de foto's.
    Spreek je snel..
    Kus Victoria

  • 13 Februari 2008 - 10:04

    Hans:

    Hoi Simone,
    Goed om te vernemen dat alles goed is gegaan met de reis. Aan dat heerlijke warme klimaat in switie sranang zul je snel wennen, net als het fietsen aan de linkerkant. Kijk wel goed uit, want ze rijden daar soms als gekken met al die oude auto's.
    Is het nog gelukt om tijdens de vlucht enquetes af te nemen?
    Ik neem aan dat jullie al gestart zijn bij STS en dat je Rabin en Martin natuurlijk de hartelijke groeten hebt gedaan van mij.
    Ik spreek jullie zo snel mogelijk via de mail of via skype.
    Groetjes Hans van Strien

  • 13 Februari 2008 - 16:52

    Rob En Bren:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Heb je ook al van het heerlijke eten daar kunnen genieten? Ze gebruiken wel hete pepers hoor.
    En met dat warme weer moet je ook niet te hard werken hoor, lekker relaxed,chill.
    Vol spanning wachtend op je volgende bericht
    Dikke kus
    Brenda

  • 13 Februari 2008 - 18:19

    Marijke:

    Leuk om al een foto van 'Simone in Suriname' te zien.Fietsen zien er goed uit hoor! Als dat het huis is waar jullie in wonen, is dat zeker ook niet verkeerd. Hoe was je eerste stagedag vandaag? Veel nieuwe indrukken opgedaan? Nou, we lezen het wel van je.
    Groetjes, Marijke

  • 13 Februari 2008 - 21:09

    Sanne :

    He lieve moon,
    fijn dat je goed bent aangekomen en het app prima is. Zonnetje komt vast ook nog wel komende tijd. Ik ga snel skype installeren dan kunnen we ook bellen.Stijn begint ook steeds meer te "kletsen" dus dan kan hij ook zijn verhalen vertellen aan jou.
    x sanne en een knuffel van Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

Laatste bericht vanuit Suriname

20 April 2008

Laatste week alweer!

03 April 2008

Beestenboel!!

27 Maart 2008

Chillend in je hangmat in het binnenland!

17 Maart 2008

Harde werkers!
Simone

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13816

Voorgaande reizen:

10 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: