Happy Valentine! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Coomans - WaarBenJij.nu Happy Valentine! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Coomans - WaarBenJij.nu

Happy Valentine!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey all!

Alles sweetie? Hier alles behoorlijk rustig..haha.Vanaf het moment dat ik hier ben zie ik overal al de valentijn beertjes en rozen..echt overal op straat..leuk om te zien.

Woensdag voor het eerst naar ons afstudeer bedrijf geweest. Omdat we niet echt kortgesloten hadden hoe laat we vandaag zouden beginnen, stonden wij dus pas om de in Nederland gebruikelijke 9 uur op de stoep bij STS. Bleek dus dat ze hier om half 8 beginnen…
Voordeel is wel dat we lekker om 2 uur/3 uur klaar zijn en nog heerlijk van het zonnetje kunnen genieten die nu ook hier gelukkig is gaan schijnen. We hebben al met iedereen kennis gemaakt van het bedrijf en het is toch wel leuk om een gezicht te zien bij degene met wie je altijd al e-mailde. Verder is het ons toch wel duidelijk geworden dat we echt hard aan de slag moeten, zo is deze week echt al redelijk vol gepland. Gelukkig worden we niet elke dag op kantoor verwacht en kunnen we veelal gaan en staan waar we willen.

Wat met enige trots vermeld mag worden is dat ons afstudeervoorstel nu op de universiteit van Paramaribo ligt als voorbeeld voor studenten. Onze opdrachtgever, die ook lesgeeft op deze Universiteit, was dus erg te spreken over onze inmiddels beroemde “41 kantjes” en dat liet hij ook duidelijk blijken! Een leuke binnenkomer dus! Ook zitten hier drie andere Nederlandse stagiaires met wie we net zijn wezen lunchen (saté met friet…wel ff wennen dat warm eten ’s middags) en dat was wel heel gezellig!

Helaas kunnen we ook vanaf onze werkplek niet al te vaak internetten want drie weken voor onze komst is het draadloos internet afgesloten door de directeur en hebben alleen de leidinggevenden internet. Dus af en toe als de big boss weg is even snel de internet draad uit zijn computer halen en snel een berichtje plaatsen :)

Verder gaat alles eigenlijk z’n gangetje, ik raak al helemaal gewend aan het Surinaamse leventje dat bestaat uit: heerlijke roti, lekker ontbijten in het zonnetje, de blaffende honden van de buren, de papegaai van de andere buren, het getoeter omdat ik weer verkeerd voorgesorteerd sta met m’n gele fietsje en niet te vergeten: de koude douche! Klaar voor de landmacht!!

Gisteren waren we nog hopeloos verdwaald, want we waren naar “de stad” gefietst om een nieuwe mobiele telefoon te kopen. Toen dat gelukt was, wilden we weer terug maar alle wegen in Paramaribo rondom de toeristische attracties zijn zo’n beetje één-richtingsverkeer en dus moesten we wegen inslaan die we helemaal niet kenden…met een brandend zonnetje in onze rug hebben we dik een uur de halve stad doorkruist voordat we op: bekend terrein kwamen. Resultaat: onder het shirtje wit en de rest...rood,beetje jammer weer!

Het is ook echt heel leuk om alle reacties te lezen!

Markie: Happy Valentine (L)
Marij: Heerlijke dropjes!!
Stijn: Niet te snel groeien he!

Al met al heb ik een telefoon gescoord en daarbij meteen een Surinaams nummer:
+5978333938

Liefs Simone

ps. foto's uploaden gaat hier zoooo traag, maar op de foto bij mijn vorige bericht zie je onze mooie fietsen + ons app.




  • 14 Februari 2008 - 16:21

    Myrthe:

    hey simoon,

    jij ook een fijne valetijnsdag! Wat leuk dat je afstudeervoorstel wordt gebruikt op de universiteit! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt

    x

  • 14 Februari 2008 - 16:32

    Valentijn:

    Heey Valentijntje,

    Voor het eerst in zes jaar moet ik in me eentje valentijn vieren. Gelukkig merk ik niet zoveel van valentijn in Nederland.

    Gelukkig heb je weer iets (nieuws) geschreven, alleen kwam de tekst me wel heel bekend voor ;)! Tip: Als je maar geen plagiaat pleegt met je afstuderen.

    Ik mis je en we bellen!'

    XXX
    Mij

  • 14 Februari 2008 - 16:37

    Freya:

    hey simone,

    Echt leuk om te lezen wat je nu allemaal aan het doen bent, ik herken veel van je verhaal in mijn eigen verhalen van curacao ( is wel beetje anders maargoed).
    Een vriend van mij zit nu ook in suriname dus als je iemand tegen komt met de naam Wietse dan moet je maar de groeten doen van mij ;). Hij zit bij de marine..
    Heel veel plezier nog en ik lees snel weer nieuwe verhalen!
    groetjes freya

  • 14 Februari 2008 - 16:44

    Graciella:

    Hey Simone,

    Ik heb goed nieuws voor je. Dat draadloos internet is niet van de STS dat is van een bedrijf wat daar in de buurt zit maar het signaal is het sterkst als je op de marketing afdeling zit. Moet je anders maar ff aan Kevin vragen. Veel Leuk dat je voorstel op de universiteit wordt gebruikt. Zo zie je dat je werk nog voor een goed doel wordt gebruikt. Op school leggen ze alles toch maar in de kast nadat je het hebt ingeleverd.

    Nou ik hoop dat je niet meer verdwaald. Ik weet ff niet hoe de straat heet maar de straat waar readytex op de hoek zit gaat richting de waterkant ena als je daar rechts gaat ga je weer richting huis dat scheelt je weer een uur haha. Ik had ook pas na een paar weken alles door hoor.

    Groetjes

  • 14 Februari 2008 - 17:19

    Manon:

    Jij ook een fijne valentijn
    Heeft de postbode het ook zo druk met jou ??? ;)
    zo te lezen hebben jullie helemaal je draai gevonden! heb je de saotosoep nog gegeten?
    x non

  • 14 Februari 2008 - 20:39

    Sanne:

    wauw! wat goed dat het op de universiteit wordt gebruikt als vorbeeld!Dat wordt zeker wel lastig voor je,HALF 8 beginnen!Goed smeren he, hoe warm is het daar nu eigenlijk?
    liefs sanne

  • 14 Februari 2008 - 22:17

    Cisca:

    Hoi Simone,

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat. Wel naar om zo vroeg te moeten beginnen, maar ja de zon maakt vast een hoop goed.

    Veel plezier en goed smeren hoor.

    Cisca.

  • 15 Februari 2008 - 05:31

    Ellen:

    Hi Moon,
    Fijn om te horen dat alles tot nu toe goed bevalt. En inderdaad een groot compliment dat jullie voorstel op de universiteit ligt!!
    Mooi dat jullie dagen niet zo lang zijn, dan blijft er in ieder geval genoeg tijd over om te bakken! Je moet je huisdkleur toch ook een beetje aan daar aanpassen ;-)
    Nou meid, suc6 met het werken en genietse.
    Dikke kus El

  • 15 Februari 2008 - 19:35

    Guus:

    Hallo Simone, Fijn dat alles zo goed gaat met jullie. Ik ben trots op je te horen dat jullie afstudeervoorstel zo goed wordt ontvangen. Met de zon zo er bij maakt dat allemaal een goede start denk ik.

  • 15 Februari 2008 - 22:07

    Marije:

    Hey Simoon!
    Ik heb je verhaal met gelach en gegiebel zitten lezen. Als dit niks wordt kan je altijd nog schrijfster worden! ;)
    Netjes hoor! Zoeen goede binnenkomer, daar mag je zeker heel trots op zijn.
    Leuk om je avondturen zo weer te lezen, ik hoop dat je wel de kansen blijft krijgen om het met ons te blijven delen...
    Gelukkig heb ik de goede (lekkere) dropjes uitgekozen, zou een beetje jammer zijn als je bijna een kilo vieze drop had mee zitten sjouwen ;)

    Meis, succes weer met je werk, vroege opstaan en al je andere dingen die op je pad komen!

    Liefs! Kuskus m.

  • 17 Februari 2008 - 13:32

    Marijke:

    Hoi Simone,

    Alles is zowat al gezegd. Ik sluit me dan ook bij de vorige schrijvers aan!
    Momenteel schijnt hier ook het zonnetje en is het voor Nederlandse begrippen prachtig weer. Alleen de temperatuur is ff wat anders dan bij jou. Wij hoeven nog niet te smeren!
    We kijken weer uit naar je volgende verhaal. Veel plezier en succes!

    Groetjes,
    Hans & Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

Laatste bericht vanuit Suriname

20 April 2008

Laatste week alweer!

03 April 2008

Beestenboel!!

27 Maart 2008

Chillend in je hangmat in het binnenland!

17 Maart 2008

Harde werkers!
Simone

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 13818

Voorgaande reizen:

10 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: