Schudden met die billen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Coomans - WaarBenJij.nu Schudden met die billen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Simone Coomans - WaarBenJij.nu

Schudden met die billen...

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hoi Allemaal,

Weer een bericht uit Suriname van mij. ( is nog een hele klus, want zo goed doet internet het hier niet) Alles is nog steeds prima hier. De enquete is inmiddels af en wordt nu gekeurd door het bedrijf, ben benieuwd! Wat het onderzoek verder betreft gaat het zo zijn gangentje,alleen erg wennen dat het allemaal wat langzamer gaat als in Nederland.

Het weekend was helaas een weekend met heel veel regen!Was van plan om aan mijn kleur te werken,maar helaas ben nog steeds zo wit als toen ik kwam. Maar de regenbuien waren ook nuttig. Zo hebben we onze kleren gewassen. Wat met een semi wasmachine best nog een hele klus is. Dit betekend: Eerst met tig emmers water slepen om de wasmachine te vullen,vervolgens 15 minuten laten draaien, daarna het water weer weg laten lopen om vervolgens weer met tig emmers water te slepen naar de wasmachine. Na 15 minuten spoelen,de spullen in de trommel ernaast proppen(lees: heel handig die trommel is een stuk kleiner als de wasmachine..)Al met al mijn kleren zijn gewassen en ruiken weer heerlijk naar Robijn.

Van het weekend zijn we naar het bekende cafe geweest van Paramaribo: La Caff. Nou wat een tent zeg. We waren er 2 keer voorbij gelopen, omdat het dat gewoon niet kon zijn. Op het teras even aan iemand gevraagd en jah hoor het was gewoon daar. Je moet je voorstellen, een mini terasje met een mini mini bar, met heel veel nederlandse stagaires die staan te schudden op de muziek. Nou we hebben ons doodgelache vanaf de zijlijn :)

Zaterdag zijn we naar Zsa Zsa Zsu geweest wat weer DE discotheek van Paramaribo moest zijn. Leuke muziek en een goede sfeer. De meiden van stage waren er ook dus was erg gezellig!

Verder in het appartement ook alles prima. Alleen helaas helaas, kakkerlakken. In totaal 2 die echt groot en goor zijn. Maar we hebben een grote spuitbus gekocht waarmee alles wat kruipt en vliegt voor 4 weken weg moet blijven, nu maar afwachten...
Ben ook al hard bezig met het verzinnen van alle mooie excursies die wij willen gaan doen, en daarnaast op Salsa les (lieverd dan kan ik je het leren,gaan we samen dansen oke)

Van de weervrouw gehoord dat eind februari het korte droog seizoen ingaat dus daar hoop ik op!!

Hoe gaat het met jullie allemaal?Bedankt voor jullie berichtjes vind ik erg leuk om te lezen!

Heel veel liefs Simone



  • 19 Februari 2008 - 17:33

    Margriet:

    heee simoontje
    helemaal goed zeg dat je ons zo op de hoogte houdt.
    hopen inderdaad dat je enquete wordt goedgekeurd.
    ha ha en dat wasmachine verhaal,
    lekker terug in de tijd.
    hoop voor je dat de kakkerlakken wegblijven blehh.
    hier verder alles goed, niet echt bijzonderheden.
    geniet er van meis en tot schrijfs
    kus margriet

  • 19 Februari 2008 - 18:54

    Esther:

    Haai Si,

    Ging niet helemaal goed met msn gister. Maar echt leuk om de foto's nu te zien. Ziet er mooi en goed uit. Het zal inderdaad wel aanpassen zijn. Bevalt het relaxte je wel? Of loop je er meer tegenaan? Vind je verhaal erg leuk!

    Kus Esther

  • 19 Februari 2008 - 19:16

    Charlotte:

    Hi Moon,

    Wat balen van dat weertje zeg!! Maar geloof me, ieder weer is momenteel beter dan hier.

    Wel grappig dat het uitgaansleven daar toch een tikkie anders is dan in het Rotterdamse. Trouwens nog een tip tegen de kakkerlakken, leg ze (ja ja iek!) op hun rug, ze kunnen zichzelf namelijk niet omdraaien en laten dan vanzelf een keer het loodje.

    Ik blijf je verhalen volgen hoor!

    Liefs, Charlot

  • 19 Februari 2008 - 19:23

    Janice:

    hey simoontje
    leuk hoor je verhalen!!!
    ga duimen voor droog weer voor je, alleen niet te bruin worden he :-)
    veel plezier nog xx

  • 19 Februari 2008 - 19:30

    Cor Lenie Marilene:

    hey simone leuk om je berichtjes te lezen,je bent toch niet de beest aan het uithangen in het nachtleven van paramaribo.
    fijn die kakkerlakken die moet je niet doodtrappen hoor anders krijg je er veel meer.
    hoe slaapt dat doorgezakte bed waar die big mama op geslapen heeft(hahahahaha)
    veel plezier verder nog.

    gr.cor lenie marilene

  • 19 Februari 2008 - 19:51

    Tineke:

    Getver.... kakkerlakken.
    NIet te veel van dat gebak snoepen he hihi
    enne volgens mij kun je beter met de hand wassen als ik het zo hoor, gaat sneller

    gr
    tineke

  • 20 Februari 2008 - 07:49

    Henriette:

    Heey meis,

    Iedere keer weer leuk zo'n verhaal!!! Je hebt het dus naar je zin en das mooi! Jammer van de regen, maar op dit moment is het in Jordanie ook even wat minder met het weer. Geduld is een schone zaak. Ik ben benieuwd wat voor excursies je allemaal gaat doen daar...

    Kakkerlakken, bah... Daar was je zeker wel blij mee?

    Ik wacht op je volgende verhaal!!!!

    Kusss

  • 20 Februari 2008 - 08:05

    Jacq:

    Hey Simoon!

    Leuke foto's zeg! Zien er goed uit die palmen, nu idd nog het zonnetje en dan werken aan die kleur van je!
    Jammer van die kakkerlakken, maar met die spuitbus komt het he-le-maal goed lees ik. Nu ff het salsaen onder de knie krijgen en lekker schudden in La Caff en Zsa Zsa Zsu!

    kuS

  • 20 Februari 2008 - 11:17

    Marijke:

    Leuke foto's en verhaal, Simoon! Ben benieuwd voor welke excursies je kiest. In ieder geval keus genoeg! Succes met de beestenbestrijding en de volgende wasronde ;)
    Tot het volgende verhaal!
    Groetjes,
    Marijke

  • 20 Februari 2008 - 19:05

    Markie:

    Hey Lieverd,

    Ik vond het fijn om je stem weer te horen via skype. Alleen tot mijn grote verbazing lees ik op je site dat je op salsa les gaat!?!

    Kunnen we eindelijk eens goed dansen in de huiskamer i.p.v. dat je heel de tijd op mijn tenen staat ;)

    We skypen, mailen en bellen.

    XxX mij

  • 20 Februari 2008 - 19:34

    Ruby:

    hey mona,,
    hoe gaat ie daar volgends mij wel leuk he?? wel leuk om alles te horen hoe t daar gaat enzo met jullie en die was doet me een beetje aan turkije denken dat was ook drama wassen daar haha..
    nou hier gaat alles goed hoor zn gangetje..koud in ieder geval hahaha,,
    nou meid ben al benieuwd naar je volgende verhaal..
    dikke kus ruby

  • 21 Februari 2008 - 09:43

    Sanne:

    Hoi simoon,
    ik hoop dat je enquete snel wordt goedgekeurd.
    Hier alles prima eigenlijk. Is het ook niet lekker dat alles zo rustig aan gaat?
    Stijn zegt: kraakrakoe, hehh, rrr(vrij vertaald: dag tante simone) veel plezier nog en doe voorzichtig.
    x Sanne

  • 23 Februari 2008 - 08:04

    Kevin:

    Ziet er allemaal goed uit. Er mag inderdaad nu wel wat kleur op haha.Hou je in de gaten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

Laatste bericht vanuit Suriname

20 April 2008

Laatste week alweer!

03 April 2008

Beestenboel!!

27 Maart 2008

Chillend in je hangmat in het binnenland!

17 Maart 2008

Harde werkers!
Simone

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 13820

Voorgaande reizen:

10 Februari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: